1 veckas jobb avklarad

Ja, då har man hunnit med att jobba 1v. Det var med blandade känslor jag promenerade till jobbet måndagmorgon kl 05.15. Väldigt drygt att kliva upp så tidigt men samtidigt ganska skönt att komma hemifrån och få tillbaka "vuxenlivet". När man varit hemma med småbarn i 10månader så vet man knappt hur det är att umgås med vuxna människor igen :).
Mitt skift har haft långledigt så jag gick en vecka dagtid för att fräscha upp minnet lite. Börjar skift imorgon och då börjar jag med natt.
Stefan är nu hemma med Elias och Lova och det kan ni läsa om på hans blogg.

Igår (lördag) var jag på O´learys med Annelie och Emma. Vi hade väldigt trevligt men man har nog börjat bli lite för gammal för det där livet som kallas "uteliv".
När man var yngre så brydde man sig inte om ljudnivån och ju mer folk det var detso bättre var det. Nu så satt vi bara och irriterade oss över att man var tvungen att skrika för att kunna prata och trångt var det. Vi gick vidare kring 23 och vi kände oss verkligen som att vi gick mot strömmen. Det var hur lång kö som helst som försökte komma in och vad gjorde vi?! Vi gick ut istället! Dom i kön tittade lite konstigt på oss. Vi hittade en bar där vi kunde sitta och ta en öl och prata utan att behöva skrika för full hals.
Brorsan var så snäll att han kom och hämtade mig och Annelie kring 01.30 och körde hem oss (Emma bor på krypavstånd från O´learys). Vi följde dock med henne hem så inga våldtäktsmän hoppade på henne.
Man har ju mått som man förtjänade idag, fick väl på mig kläderna lagom till att vi skulle äta middag. Har haft ont i huvudet och mått lite småilla så jag har legat på soffan och tittat på skidor hela dagen. Men vissa har ju mått sämre än jag ;).

Elias och Lova är det bara bra med. Lova fick sin andra spruta mot svininfluensan i onsdags och det hade gått jättebra.
Elias och jag låg och busade i hans rum en kväll när han sa:

"Mamma, jag älskar dig"
Jag svarade:
"Men vad snäll du är! Jag älskar dig oxå"
Då säger han:
"Eller förresten, jag älskar alla!"

Jag fick känna mig speciell i allafall några sekunder :).


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0