Motion!

Nu har jag tagit tag i det här med motion. Har börjat springa, har hunnit med 2ggr. Idag gick det väldigt bra förutom att jag fick ont i knäna.
Jag och Stefan ska även prova på GI, vi får se hur det går. V kör nån sorts light-version. Vi ska försöka att byta ut pasta, potatis och ris mot typ broccoli. Ska vi äta av det andra så får det bli fullkorn. Gjorde idag ett bröd gjort på ägg, keso och ost. Det blev ganska gott faktiskt, annars är jag inte mycket för keso. Ska man köra stenhårt efter GI-noll så ska man äta typ ägg och bacon till frukost men det är lite väl mastigt för mig, ska försöka att äta omelett till frukost.

Elias hade en dålig dag på dagis idag. På morgonen gick dom till skogen och då hade han ramlat över en sten. Dom andra barnen hade försökt trösta han men Elias blir bara ännu argare om man tröstar honom så det hade slutat med att dom andra barnen hade gått över honom. Sen hade Jeanette fått bära han resten av promenaden. Sen när dom hade kommit in så det första Elias gjorde var att snubbla och ramla in i elementet och då var det kört igen. Om jag förstod det rätt så hade han varit sur hela morgonen men det var pannkaka till lunch och då hade det gått över.
Vi blev bjuden på middag i Bjästa hos Emma, Robban och Melvin igår så det blev ganska sent innan Elias somnade igår och upp tidigt idag. Så han var ganska trött nu på eftermiddagen. Han började klaga på att han hade ont i magen strax innan middag och ville sitta i Stefans famn och äta. Vi fick i han några skedar men sen sa han att det svider i ögonen, vi sa till han att gå och lägga sig och läsa en saga. Han gick in till tv-rummet och när vi ätit klart och går och tittar till honom så hade han somnat. Han fick sova 1 timme.

Lova har varit snäll med mamma 2 nätter i rad nu. Sovit från 21-05.30. Jag klagar inte :). Annars har jag väl ingenting annat att berätta om henne.

Ja just ja, jag och Elias bakade chokladbollar i förrgår. Han tyckte det var väldigt spännande när han fick en klump han skulle rulla till en boll, det blev inte riktigt en boll, den blev mer avlång. Elias sa "Titta! En bajskorv!", sen ville han inte rulla några fler bollar, jag fick rulla dom så rullade han dom i kokos sen.






Kommentarer
Postat av: Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

På Måndag börjar jag GI ;) hehe

2009-09-04 @ 03:21:32
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: Emma

Duktigt!

2009-09-05 @ 17:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0