Lova 6månader!

Det var några dagar sen jag skrev här. Jag blev kvitt förkylningen ganska så fort, var dålig torsdag men lördag var jag helt fri från förkylningen. Stefan som blev sjuk i onsdags, är fortfarande förkyld. Vilket bevisar än en gång att kvinnor är starkare än män :).

Elias är även han lite snorig fortfarande. Han har varit lite småhängig under helgen. Han var med farmor, farfar, Elicia o Tindra och grillade korv i hamptjärn i lördags och som vanligt var han och Stefan och åkte skridskor i söndags i arenan. Där blev han "kidnappad" av farmor och farfar och fick följa med till bonäset och hälsa på kusinerna. Han somnade i bilen på vägen hem så Stefan bar in honom och Elias somnade om på soffan. Där sov han tills vi fick liv i honom vid 18.30. Kan ju säga att han somnade inte igen förrän kring 23.

Lova har hunnit bli 6månader. Hon har även börjat sitta om man pallar upp kuddar runt omkring så nu tror jag inte det tar länge innan hon sitter helt själv utan stöd.



På söndagen när Elias var med farmor och farfar så passade jag och Stefan på att promenera runt lite i skogen häromkring. Stefan hade Lova i bärselen och det tyckte hon var jätteroligt.


 

Men det var även tröttsamt.


Vi har även bytt ut lunchen till barnmat istället för amning och det går bara bra. Det är ju lite svårt nu i början och veta hur mycket hon äter, inte kommer jag ihåg hur mycket Elias åt. Igår när jag gav henne så började hon hulka som om hon skulle kräkas efter varje sked, jag värmde på maten ifall det var därför hon gjorde så men det hjälpte inte. Det var nog ett tecken på att hon var mätt :). Hon gjorde så t om när hon fick efterrätten.
Än så länge äter hon allt förutom potatis och rödspätta, det gick inte att undgå att förstå att hon inte tyckte om det. Hon hade grimas-sm efter varje sked och till slut stack hon bara ut tungan varje gång man försökte ge henne mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0