GI-metoden

Nu har jag och Stefan levt efter GI-metoden i 5dagar. Jag fuskade däremot i fredags för då kom brorsan med gófika.
Det har gått bra för oss, det enda vi har känt är att vi har varit ganska trötta och det läste jag att man kunde bli innan kroppen ställt om sig.
Idag har vi varit och promenerat 7.5km. Jag hade ju börjat springa men efter 2st joggingturer så pajade knäna. Iallafall höger knä gör riktigt ont när jag springer, känner av det även när jag promenerar.  
Sen kom jag på ett problem idag, jag ammar ju! Hur går GI-metoden ihop med amning? Har en känsla att det inte går så bra, man ska ju helst äta mer när man ammar. Jag vill ju inte gärna sluta nu, jag är ju så att när jag väl bestämt mig över någonting så gå jag ju in i det med 100%. Samtidigt vill man ju inte att Lova inte ska få i sig alla vitaminer och vad det nu är hon får. Vi ska till helgen börja byta ut lunchmålet till riktigt mat för henne.
Vad tror ni som läser det här, måste jag bryta min strävan mot GI? =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Hello! Du behöv inte byta metoden! Du går ju inte på en hård bantningsdiet (typ soppdiet) utan bara lagt om matvanorna, å gi mat innehåller även vitaminer å mineraler!

2009-09-08 @ 18:32:03
Postat av: Annelie

Det borde ju inte vara några problem, GI utesluter ju inte kolhydrater som stenålderskosten. Det är ju långsamma kolhydrater som gäller och det borde väl bara vara nyttigt. eller?

2009-09-08 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0