Vaccination

Efter stor vånda så beslutade vi till slut att Elias skulle vaccineras mot svininfluensan. Gör det lika mycket för andra som för hans skull. Tänk om han skulle smitta ner Lova eller Liam, dom som är så små. Vi hade inte direkt tänkt så mycket om det förrän jag i måndags såg en lista på dagis att vaccinationen på barn i Domsjö började igår. Och så klart så var ju han bland dom första som skulle vaccinera sig. Man fick inte mycket tid att tänka. Barn födda juli-augusti 2006 skulle vaccinera sig mellan 13.30-15.30.
Så när jag o Lova hämtade Elias från dagis igår så sa jag att vi skulle åka till BVC och ta en spruta.

"Ska Lova få en spruta?", frågar Elias.
"Nej, du ska få en spruta", sa jag.
"Elias vill inte ha nån spruta", säger Elias.
"Men om du är duktig så åker vi till barnens hus efteråt", säger jag.

Det gjorde susen. Då var det inga problem :). Vi träffade Stefan utanför och Elias säger stolt att han ska få en spruta. Vi behövde inte vänta så länge. Det var en inne och fick en spruta och sen var det även 1 före oss som väntade. Vi behövde kanske vänta i 5minuter.
När sköterskan ropar upp nummer 8 så visar Elias upp att det är han som har det numret. Han hade inte lika bråttom att komma in i undersökningsrummet, han ville nog hellre stanna kvar i väntrummet med Lova och mig, men han protesterade inte heller.
Stefan sa att han var jätteduktig därinne, grinade ingenting, satt och tittade på armen när dom stack honom. Sen kom dom ut till oss igen i väntrummet och han visade stolt upp plåstret på armen, även Lova fick se den :).
Vi fick vänta där i 10minuter ifall det skulle bli en reaktion av vaccinet men sen åkte vi till barnens hus och han köpte en kranbil :).
Elias var lite grinig igår eftermiddag men det kan även berott på att han var trött, svårt att veta. Sen tror jag även att han hade nog lite ont i armen för imorse skakade han på armen och sa att plåstret var borta. Han trodde nog att det var plåstret som gjorde så han hade ont. (Om han nu hade ont)
Annars har vi inte märkt av några biverkningar än.
Han ska få den andra sprutan den 20e november så vi får väl se hur det går :).

Nu gäller det att vi vuxna oxå tar den, tvingar vi Elias att ta den måste vi ju själva föregå med gott exempel. Jag får ta den genom jobbet så vi får se när det är dags för det.

Idag ska Elias sova hos farmor o farfar. När jag väckte honom i onsdags morse så sa han med gråten i rösten att han saknade farmor och farfar. Så vi var och hälsade på dom på kvällen och det bestämdes att han skulle sova där. Jag tror även Elicia skulle sova där. Ojojoj, nu får Conny och Lena det hett om öronen :).

Sen imorgon ska jag och Elias på hockey, hoppas man för en gång skull få se en vinst men jag har inte alltför stora förhoppningar om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0