Lite uppdatering!

Jag lovade ju ett längre inlägg igår men det blev inget. Jag var ute med Elias hela kvällen igår och spelade hockey och lekte på lekplatsen.
Nu är Elias på dagis och Lova ligger och sover. Hon brukar ta en 2-timmars sovpaus på förmiddagen, så jag brukar ha det ganska lugnt o skönt dom dagar Elias är på dagis :).

Lova har ju som jag skrivit tidigare fått 2st tänder. Jag trodde att hon nu skulle börja sova lite lugnare på nätterna nu när dom kommit fram, hon har bökat rätt mycket nu några dagar. Men det verkar hon fortsätta med, dessutom verkar hon börja bli förkyld. Hon var väldigt snorig i morse när hon vaknade iallafall.
Hon sitter förövrigt i stort sett helt själv nu. Eller hon sitter själv men kan ibland tappa balansen och hon har ingen koll på att ta emot sig, så man vågar inte lämna henne själv sittande än.

Elias är det bara bra med. Han har sina roliga uttryck ibland. Man blir så förvånad över hur stor han blivit. Jag tyckte det var nyss man kom hem från BB till ett nyinflyttat hus med en Elias med egen vilja från första stund. Nu har han hunnit bli 3år och säger att han kan allting själv :).

Med mig o Stefan är det oxå bra med. Man hinner inte ha så mycket tid för varann när man har 2 barn så dagarna ser likadana ut. Vi har hållit på med våran GI/LCHF-diet i 1 månad nu tror jag och det går väl sådär. Iallafall jag har vant mig vid kosten men vikten går väl inte ner i den takt jag vill. Ändå motionerar jag varannan dag, måste kanske öka motionen lite. Första veckan gick jag ju ner 1.5kg men nu går det lite segare. Har väl gått ner ca 3.5kg allt som allt.
Jag har inte haft speciellt svårt att avstå från godis som jag trodde att jag skulle ha. Den enda godis vi har ätit är mörk choklad. Däremot fika gör jag fortfarande om det bjuds.

Till helgen ska Elias och Stefan gå på hockey. Modo-Rögle. Stefan anmälde Elias till Humleklubben (en klubb för barn som Modo hockey har) och där ingick det inträde till 2st matcher med 1vuxen. Så Stefan ska gå på lördag och jag ska följa Elias den 31:a oktober.
Men även jag ska kanske få gå på lördag. Conny och Lena är i Sundsvall och är inte säkra på att dom hinner hem innan matchen börjar. Så då i så fall skulle jag få gå istället för Conny. Jag frågade Emma om hon ville gå på hockey men hon ville hellre vara barnvakt till Lova :). Det får hon gärna göra, det tror jag Lova tycker är roligt. Det är skönt nu när man trappat ner på amningen att man behöver inte vara anträffbar hela tiden. Nu ammar jag bara morgon, kväll och natt.

Jag ska även på tjejkväll med jobbet på fredag. Middag på varvsberget. Det ska bli skönt att komma hemifrån. Det är i stort sett det första jag gör själv sen vi fick Lova. Förutom småturer till stan eller liknande.

Nä, nu ska jag väl försöka få någonting gjort här hemma medans Lova sover, eller så fortsätter jag slöa framför tvn :).
Ni ska få lite bilder på busfröna iallafall.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0