Gräsänka

Ja, då har man varit gräsänka oxå. Stefan har varit i Västerås från måndag-onsdag. Det gick bara bra, lite långtåkigt var det när man är van vid att han kommer hem efter 16 varje dag.
Jag och barnen gjorde inget speciellt. På onsdagen var vi i bonäset och grattade Tindra som fyllde 5år. Jag måste bara skriva om vad hon hade sagt till Annelie när hon kommit hem från dagis (hoppas det inte gör någonting Annelie).

- Mamma, nästa år fyller jag ju 6år. Då blir jag jättestor men visst är det okej att jag bor hemma ett tag till?.

Hon är ju för go lilljäntan som inte är så liten längre.

Ska och gratta Elicia på söndag. Hon fyller 3år på måndag men dom ska ha kalaset på söndag.

Med Elias och Lova är det bara bra. Vi har inte märkt av någon biverkning av sprutan på Elias.
Lova hade en jobbig natt inatt. Hon hade förmodligen ont någonstans för hon skrek helt hysteriskt. Jag har inte varit med om att hon skrikigt så mycket som hon gjorde inatt. Har en liten aning om att det kanske var magen som spökade, vi har ju börjat med fullkornsvälling. Vi får väl se hur nästa natt blir.

På måndag kommer mamma o Tobias och hälsar på. Det ska bli kul, har inte träffat dom sen i början av augusti. Man har ju blivit van vid att man får träffa mamma nästan 1gång i månaden så när det inte blir så så känner man att det är nånting som saknas. Det har inte passat in att hon har kunnat komma förrän nu, hon har varit utomlands och när hon var ledig förra gång så åkte Kristian med familj upp till Kiruna.

Vi åker upp till Kiruna luciaveckan, tänkte vi skulle passa in så mamma e ledig för en gångs skull när vi kommer upp, det var meningen att hon bara skulle jobba helgen men så blev hon tvungen att åka på kurs till Göteborg måndag-onsdag. Det är inte meningen att vi ska vara i Kiruna när alla andra är lediga :). Pappa jobbar 13-22 så han ser man ju nästan inte heller till, det är tur att Tobias är hemma iallafall, förhoppningsvis. Jag tyckte även pappa sa att han funderade på att ta ledigt några dagar den veckan oxå.
Vi åker hem igen den 14e och då följer även mamma o pappa ner och firar Albins 2års-dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0