Uppdatering av helgen

Vad har hänt under helgen? Ja, fredag vet ni ju, alla sov före 21 förutom jag.
Lördag så åkte vi till Stefans farmor som bor inne i stan och hälsade på. Jag cyklade för nu måste graviditets-kilona bort. Kan inte bortförklara mig längre med att jag nyss fått barn. Sen cyklade jag även till Själevad sen efteråt. Där fick vi middag och även bonäset-klanen kom dit.
Sen på kvällen när jag läste godnattsaga till Elias var han så trött så han somnade mitt i. Jag och Stefan beställde hem filmen Wallander-Tjuven.

På söndag så var det dags för Elias premiärtur på skridskorna. Det kan ni läsa om i Stefan´s blogg. Jag och Lova stannade till på stan och handlade lite mössor till Elias. Han har ju så stort huvud så på Polarn & Pyret måste man köpa storlek för 9-åringar.
Efter att Elias och Stefan åkt skridskor så gick vi runt på barnens dag som var på Arena-parkeringen. Elias var mest rädd och skrek så man fick bära honom. Han vart nöjd när han fick stå och titta på radiostyrda bilarna och en strut med popcorn.
Eftermiddagen gick sen i maklig takt och det blev dags för Elias att gå och sova. Han la sig och lyssnade på Emil och vi trodde nästan att han somnat tidigt för det var så tyst. Sen helt plötsligt så ropar han på Stefan. Stefan går och tittar och jag hör att Elias har gjort nånting han inte får. Stefan ropar på mig och vad ser jag när jag kommer dit? Elias har rivit i tapeterna i skarvarna så långt upp han når. Resultatet ser ni på Stefan´s mobilblogg. Man blir så less så man orkar inte ens bli arg. Jag säger att det där blev väl inte speciellt fint. Då säger Elias "Nä, men den där väggen är fin" och pekar på väggen i huvudändan. Det är roligt med barn ibland.

Lova då? Ja, hon växer väl så det knakar. Hon har blivit riktigt duktig på att äta burkmat. Nu när jag gav henne det och satt och blåste så det inte skulle vara så varmt. Då sneglar jag på henne och hon sitter och gapar som en fågelholk. Så det är inga problem att få henne att äta. Hon fick smaka efterrätt idag för första gången och det däremot såg inte ut som att hon tyckte om det så värst mycket.

Kameran har vi satt i ett paket som jag ska skicka iväg. Vi har ju problem med objektivet så nu blir vi utan kamera. Eller vi har ju kvar den lilla digitalkameran.

Ska snart åka och hämta Elias från dagis sen ska vi åka till bonäset och följa med Annelie, Elicia, Tindra och Liam till lekparken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0