Jag är så stolt över mina barn!

Nu är vi framme i Kiruna och jag kan bara säga att resan gick över förväntan. Elias och Lova skötte sig exemplariskt. Lova i stort sett bara sov och åt hela resan. Dom stunderna hon var vaken satt hon i sin bilbarnstol och tittade och lekte med sina leksaker, när vi svängde in på gatan här i Kiruna blev hon less och skrek hysteriskt. Vi får väl se när jag får henne att sova för just nu är hon helt uppspeedad.
Elias blev det lite knorr med varje gång vi hade stannat och skulle hoppa in i bilarna igen och åka, då fick man trixa lite med honom. DVD-spelaren kördes inte igång förrän vi hade 20 mil kvar av den 70 mil långa resan. Det var inte så att han var omöjlig men jag tyckte han var värd att få se på lite film när han hade varit så duktig.

Första stoppet vi gjorde var på ett Café strax norr om Umeå. Mamma och pappa behövde lite kaffe i kroppen.
Nästa stopp vi gjorde var på en rastplats i Skellefteå. Där fanns det en liten lekplats som Elias fick leka i medans jag bytte blöja på Lova och gav henne lite mat.

 

Näst stopp tänkte vi göra på en restaurang någon mil norr om Piteå men vi kom dit så tidigt så vi tänkte att vi bara tankar där och äter någon annanstans. Men när Elias såg restaurangen (som ser ut som en lappkåta) skrek han:
"Titta mamma! Restaurang med högt tak! Elias äta där!"
Så det var bara att stanna till och äta tidig middag där.

Sen körde vi till Lansjärv och tog en fika på tank@mat. Det blev även ett stopp mitt ute i skogen vid en parkeringsficka så Lova fick lite mat.

 

 
Elias spexar medans mamma matar Lova.

Sen efter lite över 12 timmars bilresa var vi äntligen framme på Fjällgatan i Kiruna. Elias var glad över att vara framme hos mormor och morfar.




Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag får väl vara stolt över dig då! Vilka fina bilder och va duktig du är på att blogga. ;)

2009-08-06 @ 23:08:55
Postat av: Emma

Gullungar du har då!

2009-08-07 @ 15:43:20
URL: http://www.Emmiz84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0