Gruvtrollet

Idag har vi varit till Gruvtrollets lekland. Det är ett lekland likt Leo´s Lekland. Med en massa klätterställningar och bollhav fast inomhus.



Elias var lite försiktigt i början. Han e ju väldigt misstänksam mot nya saker.
Han gick runt i det mindre klätterställningen för barn upp till 6 år. Min kusin Matilda följde honom runt.

 


Det fanns 2st små rutschkanor i den mindre klätterställningen. När Elias gick första varvet runt så satte han sig glatt på den ena rutschkanan och höll Matilda i handen och for ner. Det var bara det att det gick så mycket fortare än Elias är van vid så han blev nog lite rädd. Han skrek inget eller nått men man såg på hans lite sneda leende att det där gör jag inte om. Så resten av dagen så vägrade han åka rutschkana igen.

Sen ville han prova bollhavet. Det var nog det och klättra som Elias tyckte mest om.

 

Även Lova fick prova på bollhavet, hon såg väl så där lagom imponerad ut. Annars så sov hon för det mesta, det verkar vara att ju högre ljudnivå det är ju bättre sover hon.

 

Efter ett tag så hade Elias blivit så pass modig att han ville till den stora klätterställningen men fortfarande ville han att någon skulle följa med. Och jag hade inte släppt iväg han ensam heller, han är fortfarande lite för liten för att springa runt själv i den stora klätterställningen. Så mormor fick även klättra lite.

 
 



Elias i full koncentration

Även jag fick mig en runda runt i klätterställnigen och jag kan säga er att det var riktigt jobbigt. Varför fanns det inget sånt här när man själv var liten?

 

Det fanns även en innebandyrink och där trivdes Elias som fisken i vattnet.



 

Till slut så sprang Elias emellan dom olika klätterställningarna och vi vuxna hade fullt sjå med att orka med i hans tempo. Till slut så började han klättra runt själv i den lilla klätterställningen och ingen var nog gladare än han.
"Mamma, mamma, jag klättrar själv!"

När vi varit där i lite över 3 timmar så tyckte vi vuxna att nu räckte det men Elias fick vi bära ut och jag kan säga att vi var inte dom enda som fick bära ut våra barn därifrån.
Vi åkte till min mormor och åt hennes goda raggmunkar. Elias såg väldigt trött ut och det kan man förstå så mycket som han sprang runt på leklandet. Det var nästan så han somnade på golvet när han lekte.

Nu har mamma gått upp och läst en godnattsaga för Elias men jag skulle inte bli förvånad om han redan sover. Lova börjar bli lite missnöjd så det får nog räcka med det här för idag. Det blev ganska långt iallafall :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0