Födelsedagsfirande!

Idag hade vi ett litet kalas för Elias. Ingenting stort, det var bara min mormor, min moster och min kusin och hennes mamma som var här. Elias förstod nog inte riktigt själv varför han fick en massa paket pga att vi sa aldrig nånting om att han fyller år, tänkte att han blir väl så förvirrad om man säger att det är födelsedagskalas nu och så får han det när han kommer hem också.



Han fick ett stort sjörövarskepp i playmobil av mina föräldrar och min mormor. Sedan fick han även lite bilar, flygplan och en bok. Sjörövarskeppet tyckte han var riktigt roligt.

 

 

Skeppet var i smådelar i lådan så Elias plockade ut allting på glovet men när det inte gick att leka med det så blev han lite less. Desto roligare var det för mig och pappa då vi fick sätta ihop den.



 

När skeppet väl var lekdugligt så kom Elias och ville leka med den.

 

Kvällen däremot kunde slutat bättre. Elias sprang runt och lekte men stöp över pappas ben. Då tog tröttheten överhand och han låg nog och skrek i 10 minuter, ingen fick röra honom. Ju mer man pratade med honom ju mer skrek han. Till slut lugnade han ner sig så pass så jag och han låg i soffan och mös en stund innan mamma gick upp och läste godnattsaga, han somnade ganska så fort.

Lova har varit lite lugnade idag med "mammig-heten". Jag har inte behövt vara i hennes synhåll hela dagen.
Annars så försöker vi med smakportioner varje dag, det går väl sådär. Hon verkar tycka om det men hon förstår inte riktigt hur hon ska svälja ner det, det mesta spottar hon ut igen. Det kommer väl. Hon har även börjat rulla runt från rygg till mage igen, hon började göra det för någon månad sen och gjorde det då hela tiden. Sen slutade hon med det och har inte gjort det sen dess. Däremot från mage till rygg går det sämre, hon har gjort det en gång här men har inte riktigt lärt sig hur hon ska göra.

 


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hehehe...vilka äre som leker mest. Bilder säger mer än tusen ord har jag hört...mohaha

Lova blev ju jättefin där med. Vilken gladskit.

2009-08-14 @ 23:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0