Elias första dag på dagis på 6 veckor

Idag var det tillbaka till rutinerna. Elias första dag på dagis på 6 veckor. Han skulle dessutom på ny avdelning men det gick bara bra. Han var lite blyg i början men jag och dagisfröken stod och pratade om alla rutiner så när vi var klar så följde han snällt med henne till samlingen. Det hade även gått bra under dagen. Det enda han var lite tvär mot var att gå och vila. Han ville inte lägga sig på någon madrass men efter att alla andra lagt sig så hade även han gjort det. Sen hade han legat tyst och stilla och lyssnat på saga.
Nu blir han ledig igen på måndag för han fyller år. Stefan har tagit ledigt och så ska vi åka till Umeå och gå på Leo´s Lekland på förmiddagen.

När jag och Lova kom hem igen efter att lämnat Elias på dagis så gick vi och la oss i sängen. Lova somnade ganska på en gång och jag låg och tittade på friidrotts-vm, sen måste jag också ha somnat för jag vaknar av att Stefan kommer hem på lunchen.

Nu är Stefan och Elias ute och Lova ligger under babygymet och viftar för fullt. Vi ska på BVC imorgon och väga och mäta henne. Hon ska även få sin andra vaccination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0